Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Czyste powietrze

Szczegóły informacji

Punkt konsultacyjno-informacyjny Programu „Czyste Powietrze”

Informacja ogłoszona dnia 2023-04-03 13:33:01 przez Paweł Furtan

Akapit nr 1 - brak tytułu

W Urzędzie Gminy Dubeninki przy ul. Dębowej 27 został uruchomiony punkt konsultacyjno-informacyjny Programu „Czyste Powietrze” w celu ułatwienia mieszkańcom Gminy Dubeninki aplikowania o dofinansowanie w ramach Programu. Utworzenie Punktu jest realizacją zawartego porozumienia pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie, a Gminą Dubeninki.
 
W punkcie obsługiwanym przez pracowników Wydziału Infrastruktury i Gospodarki Przestrzennej, można uzyskać informacje o zasadach programu, skonsultować wniosek o dofinansowanie lub płatność, uzyskać wsparcie w przygotowaniu wniosku oraz pozostałych dokumentów, złożyć wniosek o dofinansowanie, który zostanie przekazany do WFOŚiGW w Olsztynie gdzie nastąpi jego ocena merytoryczna.
 
Punkt konsultacyjno-informacyjny będzie przyjmował interesantów od poniedziałku do piątku w pokoju nr 13 w godzinach od 8:00 - 15:00, ul. Dębowa 27, 19-504 Dubeninki.
 
Zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego wydawane w związku z  Programem „Czyste Powietrze”.
Osoba fizyczna, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie podwyższonego poziomu dofinansowania do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej do dnia złożenia wniosku powinna uzyskać od wójta, burmistrza lub prezydenta miasta (zgodnie z miejscem jej zamieszkania) zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Ważne: wydania zaświadczenia następuje na żądanie osoby fizycznej!
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustalana jest na podstawie dochodów osiągniętych w:
1) przedostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 lipca danego roku;
2) ostatnim roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym złożono żądanie wydania zaświadczenia – w przypadku żądania złożonego w okresie od dnia 1 sierpnia do dnia 31 grudnia danego roku.
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka jej gospodarstwa domowego.
Wniosek można  złożyć dostarczyć:
  • osobiście od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
  • wysłać pocztą na adres: Urząd Gminy Dubeninki  ul. Dębowa 27 19-504 Dubeninki
  • wysłać elektronicznie - taki wniosek musi być podpisany elektronicznym podpisem.
Podstawa prawna:
  1. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 02.10.2020 r. w sprawie określenia wzoru żądania wydania zaświadczenia o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej oraz wzoru tego zaświadczenia (Dz. U. 2020 r. poz. 1713).
Szczegóły programu oraz regulamin znajdą, także Państwo pod adresem:  https://czystepowietrze.gov.pl/.
 
Dane liczbowe dotyczące przedsięwzięć z terenu Gminy Dubeninki realizowanych w ramach Programu „Czyste Powietrze” (stan na 31.12.2022 r.) :
 
  • Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie47
  • Liczba zawartych umów o dofinansowanie:      40
  • Liczba zakończonych przedsięwzięć:                19
  • Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji:         461 476,02 zł
 
Przydatne linki:
KALKULATOR DOTACJI
Kalkulator dotacji -Program Czyste Powietrze
KALKULATOR GRUBOŚCI IZOLACJI
Kalkulator do wyliczenia grubości ocieplenia budynków
CZYSTE URZĄDZENIA
Lista zielonych urządzeń i materiałów (ZUM)
 
Ulotka informacyjna dostępna jest do pobrania poniżej:
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-04-03
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Lucyna Olszewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2023-04-03 13:32:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Furtan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2023-04-03 13:33:01
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Furtan
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2023-04-03 13:34:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
966 raz(y)