Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie (wymeldowanie) osoby na pobyt stały lub czasowyDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie (wymeldowanie) osoby na pobyt stały lub czasowySzczegóły informacji
Zameldowanie (wymeldowanie) osoby na pobyt stały lub czasowy
Wydział: Ewidencja Ludności
Ogłoszono dnia: 2009-10-16 10:53:04
Termin załatwienia
Zameldowania i wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego. Jako potwierdzenie czynności wydaje sie poświadczenie zameldowania lub wymeldowania.
Osoba kontaktowa
Agnieszka Lisiewska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Dubeninkach, pokój Nr 2, 087 615 81 34
Telefon kontaktowy
087 6158134
Adres e-mail
a.lisiewska@dubeninki.pl
Sposób załatwienia
Ze względu na czas zamierzonego pobytu rozróżnia się następujące formy zameldowania i wymeldowania:
2. zameldowanie na pobyt czasowy ponad 3 miesiące, wymeldowanie z pobytu czasowego ponad 3 miesiące (jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu, osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona od obowiązku wymeldowania się),
W przypadku zmiany miejsca pobytu należy dokonać zameldowania przed upływem czwartej doby, po przybyciu na nowe miejsce.
Druki udostępnione w Internecie obowiązują tylko na terenie Miasta Poznania - w niezmienionej treści i w formacie A- 4 !
Osoby posiadające przydział mobilizacyjny, pracowniczy przydział mobilizacyjny lub kartę powołania są zobowiązane do osobistego powiadomienia o zmianie miejsca pobytu stałego lub czasowego ponad 3 miesiące właściwego WKU, nie później niż w dniu dokonania czynności meldunkowej.
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
-
dla cudzoziemców przy zameldowaniu na pobyt stały - dokument potwierdzający prawo stałego pobytu lub karta stałego pobytu
-
dokument stwierdzający tożsamość (dokumentem potwierdzającym tożsamość dla osób niepełnoletnich jest odpis skrócony aktu urodzenia),
-
wojskowy dokument osobisty - dla osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony,
-
potwierdzenie wymeldowania z pobytu stałego w poprzedniej gminie dla osób meldujących się na pobyt stały,
Przy zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy ponad 3 miesiące najemca (najemcy), osoba, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciel (współwłaściciele) lokalu jest obowiązany potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały lub czasowy ponad 3 miesiące, oraz przedłożyć do wglądu dokument zaświadczający o tytule prawnym do lokalu.
Przy wymeldowaniu należy stawić sie osobiście i przedstawić dokument stwierdzający tożsamość (za osobę niepełnoletnią czynność wymeldowania dokonują osoby sprawujące prawną opiekę),
Zameldowania na pobyt czasowy do 3 miesięcy dokonuje się w obecności najemcy (najemców), właściciela (współwłaścicieli) lokalu po okazaniu tytułu prawnego do lokalu (do wglądu) na ustny wniosek, zawierający datę przybycia do miejsca pobytu, adres i zamierzony czas trwania pobytu.
Wymeldowania z pobytu czasowego do 3 miesięcy przed upływem zamierzonego czasu pobytu dokonuje się ustnie.
Czas realizacji
Opłaty
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (Wójta Gminy) w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (jednolity tekst Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.)