Urząd Stanu Cywilnego
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
Urząd Stanu Cywilnego
Akapit nr 1 - brak tytułu
- Agnieszka Lisiewska - Inspektor e-mail:
Zadania Urzędu Stanu Cywilnego
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1. Przyjmowanie oświadczeń o:
a) Wstąpieniu w związek małżeński,
b) Uznaniu ojcostwa,
c) Zmianie imienia dziecka,
d) Braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
e) Wyborze nazwiska noszonego przez małżonków i dzieci po zawarciu małżeństwa,
f) Powrocie osoby rozwiedzionej do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
g) Nadaniu nazwiska męża matki.
2. Sporządzanie aktów urodzenia, wydawanie odpisów i zaświadczeń oraz prowadzenie skorowidzów urodzeń.
3. Wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej ze skutkiem w prawie cywilnym,
4. Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą,
5. Sporządzanie aktów małżeństwa, wydawanie odpisów i zaświadczeń oraz prowadzenie skorowidzów zawartych małżeństw,
6. Sporządzanie aktów zgonu, wydawanie odpisów i zaświadczeń oraz prowadzenie skorowidzów sporządzonych zgonów,
7. Wydawanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego, a w szczególności:
a) Wpisywanie do polskich ksiąg aktów stanu cywilnego sporządzonych za granicą,
b) Prostowanie błędów pisarskich w aktach stanu cywilnego,
c) Uzupełnianie treści aktów stanu cywilnego,
d) Odtworzenie treści aktu stanu cywilnego,
e) Skrócenie miesięcznego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,
8. Rejestracja w aktach stanu cywilnego orzeczeń sądów w sprawach:
a) Przysposobienie dziecka,
b) Ustalenie ojcostwa,
c) Rozwiązanie małżeństwa przez rozwód,
d) Separacja małżeństwa,
9. Zawiadomienie właściwych organów urzędów miast i gmin o bieżącej rejestracji i zmianach w aktach stanu cywilnego,
10. Współpraca z placówkami dyplomatycznymi i zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie rejestracji i zmian w aktach stanu cywilnego,
11. Prowadzenie i przekazywanie do Urzędu Statystycznego sprawozdań dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów,
12. Prowadzenie archiwum aktów stanu cywilnego, kompletowanie akt zbiorowych, dokonywanie wzmianek dodatkowych i przypisów,
13. Orzekanie w sprawach zmiany imienia i nazwiska,
14. Organizowanie uroczystości jubileuszowych z okazji długoletniego pożycia małżeńskiego oraz setnej rocznicy urodzin.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Dubeninki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Urząd Gminy Dubeninki |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-07-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Paweł Furtan |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-07-29 11:12:19 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-07-29 11:41:56 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-01-09 11:00:59 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3531 raz(y) |