ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVIII/211/18Drukuj informacjęAkt prawny: XXVIII/211/18

Szczegóły informacji

XXVIII/211/18

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXVIII/18

Kadencja: VII kadencja

Data wejścia w życie: 2018-02-28

Data podjęcia/podpisania: 2018-02-07

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2018 nr pozycja 803, opublikowano dnia: 2018-02-13

Tytuł aktu:

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół, przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby prawne inne niż Gmina Dubeninki lub przez osoby fizyczne oraz w sprawie trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z 8 marca 1990 r. samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U.   z 2017 r. poz. 1875, poz. 2232 ) oraz art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych. (Dz. U. poz. 2203)

Treść:

Rada Gminy Dubeninki uchwala, co następuje:
 
§ 1.Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne lub prawne inne niż Gmina Dubeninki oraz zakres i tryb kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.
 
§ 2.1. Dotacji udziela się na wniosek osób prowadzących podmioty, o których mowa w § 1, zawierający
planowaną liczbę uczniów lub wychowanków oraz numer rachunku bankowego. Wniosek składa się do
Wójta Gminy Dubeninki w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.   Wzór wniosku określa załącznik nr 1.
2. Osoba, o której mowa w ust. 1, zgłasza wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku, w terminie        14 dni od dnia ich wystąpienia.
 
§ 3.1. Podmiot uprawniony do otrzymania dotacji składa do dziesiątego dnia każdego miesiąca do organu
dotującego informację.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1 zawiera:
1) kwotę dotacji otrzymanej w miesiącu, za który sporządzono informację;
2) liczbę zapisanych uczniów według stanu na pierwszy roboczy dzień danego miesiąca, w tym liczbę uczniów niepełnosprawnych z określeniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności;
3) liczbę uczniów objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju;
4) wykaz uczniów;
5) przewidywaną liczbę uczniów w następnym miesiącu, w tym liczbę uczniów niepełnosprawnych.
3. Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.
4. Uprawniony do dotacji zobowiązany jest do złożenia korekty informacji, o której mowa w ust. 1,
zwiększającej lub zmniejszającej liczbę uczniów niezwłocznie po stwierdzeniu faktu błędnego podania liczby uczniów będącej podstawą do naliczenia dotacji.
5. Miesięczna kwota dotacji za poprzedni miesiąc obliczana jest na podstawie informacji, o której mowa
w ust. 1, z uwzględnieniem korekt, o których mowa w ust. 4 i wypłacana na wskazany rachunek bankowy
podmiotu.
 
§ 4.1. Osoby prowadzące podmioty, o których mowa w § 1 są zobowiązane przekazywać do organu
dotującego pisemne rozliczenie przyznanej dotacji za okresy:
1) od stycznia do grudnia roku, w którym udzielono dotacji – w terminie do 25 stycznia następnego roku;
2) do dnia zaprzestania działalności – w terminie do dziesiątego dnia po zaprzestaniu działalności.
2. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
3. Organ dotujący ma prawo żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych rozliczeń oraz korekt tych rozliczeń.
4. Rozliczenia z wykorzystania dotacji, o których mowa w ust. 1, podlegają zatwierdzeniu przez organ
dotujący w terminie 7 dni od dnia wpływu rozliczenia.
5. Roczne rozliczenie dotacji odbywa się na podstawie pisemnego rozliczenia, o którym mowa w ust.1 pkt 1.
6. Rozliczenie dotacji za grudzień danego roku nastąpi w terminie do 31 stycznia kolejnego roku budżetowego.
7. Ustalona na podstawie rocznego rozliczenia dotacji, o którym mowa w ust. 5, kwota zobowiązania organu dotującego z tytułu wyrównania dotacji należnej za poprzedni rok budżetowy przekazywana jest na rachunek bankowy placówki w terminie do 31 stycznia następnego roku budżetowego.
 
§ 5.1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości pobrania oraz wykorzystywania
dotacji przez podmioty, o których mowa w §1.
2. Kontrola obejmuje:
1) zgodność danych wykazywanych we wniosku o udzielenie dotacji oraz w miesięcznej informacji o liczbie
uczniów i w rozliczeniach dotacji – na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, względnie innych
dokumentów pozwalających na zweryfikowanie liczby uczniów;
2) prawidłowe i zgodne z przeznaczeniem, o którym mowa w art. 35 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wykorzystanie dotacji – na podstawie dokumentacji finansowo- księgowej, potwierdzającej zakup towarów i usług częściowo lub całkowicie sfinansowanych ze środków otrzymanych w ramach dotacji.
3. Kontrolę, o której mowa w ust.1 przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy Dubeninki. Imienne upoważnienie musi zawierać:
1) numer upoważnienia;
2) podstawę prawną przeprowadzenia kontroli;
3) imiona i nazwiska kontrolujących;
4) nazwę i adres kontrolowanego;
5) miejsce przeprowadzenia czynności kontrolnych;
6) zakres kontroli;
7) datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli.
4. O zamiarze przeprowadzenia kontroli upoważniony pracownik zawiadamia organ prowadzący i dyrektora kontrolowanego podmiotu nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem kontroli.
5. Na czas trwania kontroli organ prowadzący dotowaną placówkę obowiązany jest do udostępnienia
wszelkiej dokumentacji dotyczącej przedmiotu kontroli w siedzibie tej placówki.
 
§ 6.1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół, którego jeden egzemplarz za pokwitowaniem
przekazuje się osobie reprezentującej kontrolowany podmiot.
2. Protokół kontroli powinien zawierać:
1) nazwę kontrolowanego podmiotu i jego adres;
2) wskazanie osoby prowadzącej kontrolowany podmiot;
3) imiona i nazwiska oraz stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę;
4) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;
5) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą;
6) imiona i nazwiska osób reprezentujących kontrolowany podmiot;
7) opis dokonanych ustaleń faktycznych;
8) opis ewentualnych nieprawidłowości z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków;
9) opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów;
10) informację o sporządzonych załącznikach (dokumentach lub ich kopiach), stanowiących do wody do ustaleń pokontrolnych;
11)informację o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanego podmiotu o przysługującym mu prawie
odmowy podpisania protokołu i złożenia w terminie 3 dni pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy;
12) dane o liczbie egzemplarzy protokołu oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza osobie
reprezentującej kontrolowany podmiot;
13) podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanego podmiotu.
3. Jeżeli osoba reprezentująca kontrolowany podmiot odmawia podpisania protokołu, kontrolerzy dokonują adnotacji o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn tej odmowy.
4. Odmowa, o której mowa w ust. 3 nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia
zwrotu dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem, pobranych nienależnie lub w nadmiernej
wysokości w trybie określonym w odrębnych przepisach.
5. Kontrola zostaje zakończona w dniu doręczenia protokołu osobie reprezentującej kontrolowany podmiot.
6. Osoba reprezentująca kontrolowany podmiot może zgłosić Wójtowi Gminy Dubeninki w terminie 7 dni
od otrzymania protokołu, pisemne wyjaśnienia dotyczące ustaleń zawartych w protokole.
 
§ 7. 1. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli uchybień, które nie mają bezpośredniego wpływu na prawo do dotacji lub jej wysokość, kieruje się wystąpienie pokontrolne zawierające zalecenia.  Kontrolowany podmiot jest zobowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, poinformować  o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych.
2. Do wystąpienia pokontrolnego, o którym mowa w ust. 1 organ prowadzący dotowany podmiot może wnieść zastrzeżenia. Zastrzeżenia wnosi się do Wójta Gminy Dubeninki w terminie 14 dni od otrzymania wystąpienia pokontrolnego.
3. Podstawą zastrzeżeń, o których mowa w ust. 2, może być zakwestionowanie zgodności ustaleń kontroli
ze stanem faktycznym lub zakwestionowanie interpretacji prawa zawartej w wystąpieniu pokontrolnym.
O wyniku rozpatrzenia zastrzeżeń Wójt Gminy Dubeninki powiadamia pisemnie organ prowadzący kontrolowany  podmiot w terminie 14 dni od otrzymania zastrzeżeń.
 
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dubeninki.
 
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
 
                                              
                                                                                              Przewodniczący Rady Gminy
                                                                                                            Stanisław Rudziewicz
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Rada Gminy Dubeninki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2018-02-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2018-02-13 12:56:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2018-02-13 12:59:19
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2018-02-15 10:29:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1027 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony