ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 20/2011Drukuj informacjęAkt prawny: 20/2011

Szczegóły informacji

20/2011

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: nie dotyczy

Kadencja: nie dotyczy

Data wejścia w życie: 2011-05-16

Data podjęcia/podpisania: 2011-05-16

Tytuł aktu:

w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej do prawidłowego przeprowadzenia likwidacji składników mienia ruchomego stanowiących własność Gminy Dubeninki oraz jej zadań

Na podstawie:

art. 30 ust.2 pkt.3, art.45 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst
jednolity Dz. U. z 2001 roku, Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami)

Treść:

zarządzam co następuję:
§ 1
1. W celu prawidłowego przeprowadzenia likwidacji składników mienia ruchomego (środków trwałych i
wyposażenia) stanowiących własność Gminy Dubeninki - powołuję stałą komisję likwidacyjną w następującym
składzie osobowym:
Przewodniczący: Stanisław Kosiński
Zastępca Przewodniczącego: Radosław Szeszko
Członkowie: Jacek Golianek
Ryszard Makarewicz
Paweł Furtan
2. Przeprowadzanie likwidacji składników mienia ruchomego dokonuje Komisja w składzie co
najmniej trzyosobowym, przy czym w pracach Komisji obowiązkowo uczestniczy Przewodniczący
Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 2
Likwidacja środków trwałych może być spowodowana, poza naturalnym zużyciem, także:
a) przypadkami losowymi – np. pożar, powódź, kradzież,
b) decyzjami ekonomicznymi - np. zużyciem technologicznym i potrzebą wymiany urządzeń,
c) zmianą decyzji i budową nowych środków trwałych,
d) zepsuciem i brakiem ekonomicznego uzasadnienia naprawy.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
1) dokonanie oględzin i stwierdzenie, czy zgłoszone do likwidacji składniki mienia nie nadają się do
dalszego użytkowania lub naprawy,
2) zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji rzeczowe składanki majątku były użytkowane zgodnie z ich
przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem, zepsuciem , itp.
3) likwidacja wyznaczonych składników mienia ruchomego poprzez;
a) fizyczne zniszczenie,
b) bądź sprzedaż na surowce wtórne,
c) bądź zlecenie dokonania likwidacji osobom trzecim,
d) bądź też zlecenie dokonania likwidacji przedsiębiorcom prowadzącym działalność w zakresie
odzysku, gromadzenia, transportu lub unieszkodliwienia odpadów,
4) ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych
składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie, itp.,
5) sporządzenie karty przekazania odpadów określonej w ustawie o odpadach,
6) sporządzenie protokołu likwidacji z przeprowadzonej likwidacji, który jest podstawą wyksięgowania z
ewidencji - wzór stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia,
§ 4
1. Fizyczna likwidacja zużytych składników majątku dokonuje się w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo
przez zniszczenie, zgodnie ze sposobem określonym w protokóle likwidacyjnym.
2. Fizycznej likwidacji składników majątku dokonuje Komisja w obecności osób materialnie odpowiedzialnych.
4. W przypadku gdy przedmiotem fizycznej likwidacji jest sprzęt komputerowy lub urządzenia
elektrotechniczne, które podlegają utylizacji zgodnie z odrębnymi przepisami, dokonania utylizacji zleca się
specjalistycznemu podmiotowi. Dokumentacja dotycząca przyjęcia do utylizacji stanowi załącznik do protokołu
likwidacyjnego.
5. Dowodem utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego może być również zaświadczenie wystawione przez
sklep, któremu zużyty sprzęt przekazano przy zakupie nowego sprzętu.
2
6. W przypadku, gdy Komisja nie jest w stanie ocenić stopnia zużycia składnika mienia ruchomego korzysta z
ekspertyzy rzeczoznawcy.
7. Wyksięgowanie zlikwidowanego fizycznie środka trwałego z ewidencji oznacza jego usunięcie z ksiąg
rachunkowych.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Stanisław Kosiński
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2011-05-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ryszard Zieliński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2011-05-27 09:48:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2011-05-27 09:49:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-05-27 09:49:54
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1367 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony