ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: IX/62/15Drukuj informacjęAkt prawny: IX/62/15

Szczegóły informacji

IX/62/15

Rodzaj: Uchwała

Status: Uchylony

Sesja: IX/2015

Kadencja: VII kadencja

Data wejścia w życie: 14 dni od publikacji w dzienniku urzędowym

Data podjęcia/podpisania: 2015-11-13

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2015 nr pozycja 4157, opublikowano dnia: 2015-11-19

Tytuł aktu:

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie:

art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j. Dz. U z 2015 r.  poz.1515) ,art.218 ustawy o finansach publicznych z 27 sierpnia  2009 r (Dz.U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.)  w związku  z art.80 ust.4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,( Dz. U. z 2004 r. Nr.256, poz.2572 z późn.zm.) 

Treść:

Rada Gminy Dubeninki, uchwala co następuje :
 
§ 1. Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych przedszkoli i szkół prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz zakres i tryb kontroli prawidłowości ich wykorzystania
 
 § 2. 1.Przedszkola publiczne otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację w wysokości równej wydatkom  bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Dubeninki, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Dubeninki.
2. Szkoły publiczne otrzymują dotację na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Dubeninki.
 
§ 3. 1. Warunkiem otrzymania dotacji z budżetu gminy jest złożenie przez osobę prowadzącą szkołę lub przedszkole wniosku o przyznanie dotacji najpóźniej do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji z zastrzeżeniem ust.2, zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały .
2.Publiczne szkoły i przedszkola przekazywane w trakcie roku budżetowego przez gminę na podstawie umowy do prowadzenia osobie fizycznej lub prawnej innej niż jednostki samorządu terytorialnego , otrzymują dotacje od dnia przekazania szkoły , na podstawie wniosku złożonego przez osobę prowadzącą co najmniej na 14 dni przed dniem przejęcia.
3. Osoby, o których mowa w ust.1i 2 , zgłaszają w formie pisemnej wszelkie zmiany danych zawartych we wniosku, w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.
 
§ 4. 1.Podstawą obliczenia stawki dotacji na dany rok budżetowy dla publicznych szkół i przedszkoli są wydatki bieżące zapisane w uchwale budżetowej ponoszone odpowiednio w szkołach i przedszkolach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę, w przeliczeniu na jednego ucznia oraz informacja o sposobie wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej otrzymana przez Gminę Dubeninki.
2. W przypadku zmiany wysokości planowanych przez organ dotujący wydatków bieżących przewidzianych na utrzymanie ucznia w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez gminę, zmieniają się również kwoty dotacji należnej podmiotom, którym dotację ustala się według tych wydatków- poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zmian budżetowych.
 
 § 5. 1. Osoba prowadząca dotowane podmioty składa w terminie do 10 dnia każdego miesiąca w Urzędzie Gminy Dubeninki informację o faktycznej liczbie uczniów ustaloną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca.
2.Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.
3. Dotacje za lipiec - sierpień przekazywane są na podstawie informacji o liczbie uczniów z miesiąca czerwca, z uwzględnieniem uczniów skreślonych z listy uczniów po złożeniu tej informacji.
 
§ 6. 1. Osoba prowadząca publiczne przedszkole lub szkołę, jest obowiązana przekazywać do Urzędu  Gminy Dubeninki pisemne rozliczenie przyznanej dotacji za okresy :
a) kwartalne - w terminie do 20 dnia, po zakończeniu kwartału,
b) roczne - w terminie do 31 stycznia roku następnego.
2.Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
 
§ 7. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli faktycznej liczby uczniów dotowanej jednostki i prawidłowości wykorzystania dotacji w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
2. Kontrola obejmuje :
a) zgodność danych wykazywanych we wniosku o udzielenie dotacji, miesięcznej informacji o liczbie uczniów i w rozliczeniach dotacji - na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania,
b) prawidłowość wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w art.80 ust. 3d ustawy o systemie oświaty - na podstawie dokumentacji finansowo- księgowej kontrolowanej jednostki oświatowej.
 
§ 8. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy Dubeninki.
2. Upoważnienie zawiera :
a) oznaczenie organu, datę i miejsce wystawienia,
b) wskazanie podstawy prawnej kontroli,
c) imiona i nazwiska upoważnionych pracowników,
d) określenie nazwy kontrolowanego podmiotu i organu prowadzącego,
e) określenie zakresu kontroli,
f) datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli,
g) podpis osoby udzielającej upoważnienia z podaniem zajmowanego stanowiska i funkcji.
3. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej lub organu prowadzącego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w kontrolowanej jednostce oraz w obecności pracowników tej jednostki
4. Kontrolujący mają prawo wglądu do dokumentacji, o której mowa § 7 ust.2 uchwały oraz do dokonywania z niej odpisów i kserokopii. Kserokopie służące jako załączniki do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowane jednostki.
 
 § 9. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanej jednostki.
2. Protokół kontroli powinien zawierać :
a) nazwę jednostki kontrolowanej w pełnym brzmieniu i jej adres,
b) wskazanie osoby prowadzącej,
c) imiona, nazwiska i stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę,
d) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
e) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
f) imię i nazwisko osoby reprezentującej kontrolowaną jednostkę i osoby pełniącej funkcję głównego
księgowego,
g) opis dokonanych ustaleń faktycznych,
h) opis stwierdzonych nieprawidłowości z uwzględnienie ich przyczyn i skutków,
i) opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów,
j) informację o sporządzonych załącznikach stanowiących dowody w stosunku do ustaleń protokołu kontroli,
k) informację o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanej jednostki o przysługującym mu prawie odmowy
podpisania protokołu i złożenia w terminie 3 dni od daty jego otrzymania pisemnych wyjaśnień co do
przyczyny tej odmowy,
l) dane o liczbie egzemplarzy protokołu oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza osobie
reprezentującej kontrolowaną jednostkę,
ł) podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanego i głównego księgowego.
 
 § 10. 1. Jeżeli osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną odmawia podpisania protokołu - protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu.
2. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.
3. Osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną może zgłosić do Wójta Gminy Dubeninki  w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienie co do ustaleń zawartych w protokole.
 
 § 11. 1. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli nieprawidłowości mających wpływ na prawo lub wysokość dotacji przysługującej kontrolowanej jednostce Wójt Gminy Dubeninki  w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu lub wpływu wyjaśnień, o których mowa w § 10 ust.3, kieruje do kontrolowanej jednostki wystąpienie pokontrolne wzywające do zwrotu całości lub części przekazanej dotacji.
2. Wystąpienia pokontrolnego nie kieruje się, jeżeli Wójt Gminy Dubeninki uwzględni wyjaśnienia, o których mowa w
§ 10 ust.3.
 
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dubeninki.
 
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
  
Przewodniczący Rady Gminy
 
                                                                                                                                                            Stanisław  Rudziewicz
Uchylona uchwałą Nr X/74/15 Rady Gminy Dubeninki z dnia 29.12.2015r.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Rada Gminy Dubeninki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-11-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-11-24 12:01:46
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-11-24 12:03:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-01-12 13:48:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1420 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony