ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: Zarządzenie 342/2021Drukuj informacjęAkt prawny: Zarządzenie 342/2021

Szczegóły informacji

Zarządzenie 342/2021

Rodzaj: Zarządzenie

Status: Obowiązujący

Sesja: Nie dotyczy

Kadencja: 2018 - 2024

Data podjęcia/podpisania: 2021-11-25

Data wejścia w życie: 2021-11-25

Tytuł aktu:

w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej

Na podstawie:

art. 30 ust.2 pkt.3, art.45 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku, poz. 713 z późn. zm.)

Treść:

zarządzam co następuję:
§ 1
  1. W celu prawidłowego przeprowadzenia likwidacji składników mienia ruchomego (środków trwałych i wyposażenia) stanowiących własność Gminy Dubeninki - powołuję stałą komisję likwidacyjną w następującym składzie osobowym:
  1.  Milena Chodziutko - Przewodniczący
  2.  Furtan Paweł - Zastępca Przewodniczącego
  3.  Skok Beata - członek
  4.  Zyborowicz Anna - członek
 
Przeprowadzanie likwidacji składników mienia ruchomego dokonuje Komisja w składzie co najmniej trzyosobowym, przy czym w pracach Komisji obowiązkowo uczestniczy Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 2
Likwidacja środków trwałych może być spowodowana, poza naturalnym zużyciem, także:
  1. przypadkami losowymi - np. pożar, powódź, kradzież,
  2. decyzjami ekonomicznymi - np. zużyciem technologicznym i potrzebą wymiany urządzeń,
  3. zepsuciem i brakiem ekonomicznego uzasadnienia naprawy.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
  1. dokonanie oględzin i stwierdzenie, czy zgłoszone do likwidacji składniki mienia nie nadają się do dalszego użytkowania lub naprawy,
  2. zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji rzeczowe składanki majątku były użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem, zepsuciem , itp.
  3. likwidacja wyznaczonych składników mienia ruchomego poprzez;
  1. fizyczne zniszczenie,
  2. sprzedaż na surowce wtórne,
  3. bądź zlecenie dokonania likwidacji osobom trzecim,
  4. bądź też zlecenie dokonania likwidacji przedsiębiorcom prowadzącym działalność w zakresie odzysku, gromadzenia, transportu lub unieszkodliwienia odpadów,
  5. środki trwałe o niskiej wartości i wyposażenie (zamortyzowane w 100%) przedstawiające wartość użytkową można zbyć za cenę określoną przez komisję
  1. ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie, itp.,
  2. sporządzenie karty przekazania odpadów określonej w ustawie o odpadach,
  3. sporządzenie protokołu likwidacji z przeprowadzonej likwidacji, który jest podstawą wyksięgowania z ewidencji - wzór stanowi załącznik do zarządzenia,
  4. zbyciu podlegają środki zbędne lub trwale wyeksploatowane w stopniu uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie,
  5. Likwidacji podlegają środki trwale wyeksploatowane w stopniu uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie i nieprzedstawiające wartości użytkowej.
 
§ 4
  1. Fizyczna likwidacja zużytych składników majątku dokonuje się w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo przez zniszczenie, zgodnie ze sposobem określonym w protokole likwidacyjnym.
  2. Fizycznej likwidacji składników majątku dokonuje Komisja w obecności osób materialnie odpowiedzialnych.
  1. W przypadku gdy przedmiotem fizycznej likwidacji jest sprzęt komputerowy lub urządzenia elektrotechniczne, które podlegają utylizacji zgodnie z odrębnymi przepisami, dokonania utylizacji zleca się specjalistycznemu podmiotowi. Dokumentacja dotycząca przyjęcia do utylizacji stanowi załącznik do protokołu likwidacyjnego.
  2. Dowodem utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego może być również zaświadczenie wystawione przez sklep, któremu zużyty sprzęt przekazano przy zakupie nowego sprzętu.
  3. W przypadku, gdy Komisja nie jest w stanie ocenić stopnia zużycia składnika mienia ruchomego może korzystać z ekspertyzy rzeczoznawcy.
  4. Wyksięgowanie zlikwidowanego fizycznie środka trwałego z ewidencji oznacza jego usunięcie z ksiąg rachunkowych.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-11-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ryszard Zieliński
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-11-26 15:00:16
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Furtan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-11-26 15:01:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Furtan
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-11-26 15:01:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
870 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony