Uchwały Rady Gminy
Pobierz dane XMLAkt prawny: Zarządzenie 655/2024Drukuj informacjęAkt prawny: Zarządzenie 655/2024Szczegóły informacji
Zarządzenie 655/2024
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: 2014 - 2018
Data podjęcia/podpisania: 2024-02-22
Data wejścia w życie: 2024-02-22
Tytuł aktu:
w sprawie wprowadzenia legitymacji służbowych wydawanych pracownikom Urzędu Gminy Dubeninki
Na podstawie:
Na podstawie art. 33 ust. 1, 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023 roku, poz.40 ze zm.)
Treść:
zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wprowadza się legitymacje służbowe dla pracowników Urzędu Gminy Dubeninki.
§ 2.
1. Legitymacja służbowa wydawana jest pracownikom, którym jest niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych w sytuacjach określonych przez odrębne przepisy.
2. Legitymacja służbowa potwierdza, że okazująca ją osoba jest upoważniona do wykonywania czynności w zakresie określonym odrębnym upoważnieniem, wydanym przez Wójta Gminy Dubeninki.
3. Legitymację służbową wydaje Wójt Gminy Dubeninki na podstawie wniosku złożonego przez pracownika. Wzór wniosku o wydanie legitymacji służbowej stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
4. Wniosek o wydanie legitymacji pracownik składa na stanowisko właściwe ds. kadr, po uprzedniej akceptacji kierownika komórki organizacyjnej/bezpośredniego przełożonego oraz zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Dubeninki.
5. Wzór legitymacji służbowej stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
1. Legitymacja służbowa jest drukiem ścisłego zarachowania i podlega ewidencji prowadzonej na stanowisku ds. kadr w urzędzie gminy według wzoru określonego w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
2. Legitymacja służbowa zachowuje ważność przez rok od dnia jej wydania z możliwością przedłużenia na kolejny rok.
3. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana wyłącznie do celów służbowych.
4. Pracownik posiadający legitymację nie może jej udostępniać osobom trzecim.
§ 4.
1. Pracownik zobowiązany jest dbać o należyty stan legitymacji służbowej oraz chronić ją przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych osobowych,
2) uszkodzenia lub zniszczenia,
3) zmiany stanowiska pracy pracownika.
3. W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji służbowej pracownik zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od zdarzenia, zawiadomić o tym fakcie Wójta Gminy Dubeninki.
4. W przypadku określonym w ust. 3 wystawia się duplikat legitymacji służbowej.
5. Pracownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej w przypadku:
1) ustania stosunku pracy,
2) nieobecności w pracy trwającej dłużej niż 30 dni,
3) zawieszenia w czynnościach służbowych.
6. Pracownik, który po otrzymaniu duplikatu legitymacji służbowej odzyskał utraconą legitymację, jest zobowiązany niezwłocznie zwrócić ją Wójtowi Gminy Dubeninki.
§ 5.
Pracownik urzędu przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych poza siedzibą urzędu obowiązany jest okazać legitymację służbową.
§ 6.
Wykonywanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 1.
Wprowadza się legitymacje służbowe dla pracowników Urzędu Gminy Dubeninki.
§ 2.
1. Legitymacja służbowa wydawana jest pracownikom, którym jest niezbędna przy wykonywaniu czynności służbowych w sytuacjach określonych przez odrębne przepisy.
2. Legitymacja służbowa potwierdza, że okazująca ją osoba jest upoważniona do wykonywania czynności w zakresie określonym odrębnym upoważnieniem, wydanym przez Wójta Gminy Dubeninki.
3. Legitymację służbową wydaje Wójt Gminy Dubeninki na podstawie wniosku złożonego przez pracownika. Wzór wniosku o wydanie legitymacji służbowej stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
4. Wniosek o wydanie legitymacji pracownik składa na stanowisko właściwe ds. kadr, po uprzedniej akceptacji kierownika komórki organizacyjnej/bezpośredniego przełożonego oraz zatwierdzeniu przez Wójta Gminy Dubeninki.
5. Wzór legitymacji służbowej stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
1. Legitymacja służbowa jest drukiem ścisłego zarachowania i podlega ewidencji prowadzonej na stanowisku ds. kadr w urzędzie gminy według wzoru określonego w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.
2. Legitymacja służbowa zachowuje ważność przez rok od dnia jej wydania z możliwością przedłużenia na kolejny rok.
3. Legitymacja służbowa może być wykorzystywana wyłącznie do celów służbowych.
4. Pracownik posiadający legitymację nie może jej udostępniać osobom trzecim.
§ 4.
1. Pracownik zobowiązany jest dbać o należyty stan legitymacji służbowej oraz chronić ją przed utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem.
2. Legitymacja służbowa podlega wymianie w przypadku:
1) zmiany danych osobowych,
2) uszkodzenia lub zniszczenia,
3) zmiany stanowiska pracy pracownika.
3. W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji służbowej pracownik zobowiązany jest niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od zdarzenia, zawiadomić o tym fakcie Wójta Gminy Dubeninki.
4. W przypadku określonym w ust. 3 wystawia się duplikat legitymacji służbowej.
5. Pracownik zobowiązany jest do niezwłocznego zwrotu legitymacji służbowej w przypadku:
1) ustania stosunku pracy,
2) nieobecności w pracy trwającej dłużej niż 30 dni,
3) zawieszenia w czynnościach służbowych.
6. Pracownik, który po otrzymaniu duplikatu legitymacji służbowej odzyskał utraconą legitymację, jest zobowiązany niezwłocznie zwrócić ją Wójtowi Gminy Dubeninki.
§ 5.
Pracownik urzędu przed przystąpieniem do wykonywania czynności służbowych poza siedzibą urzędu obowiązany jest okazać legitymację służbową.
§ 6.
Wykonywanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Dubeninki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-02-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Barbara Woźniak |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2024-04-03 11:06:10 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Paweł Furtan |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2024-04-03 11:08:48 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Paweł Furtan |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2024-04-26 15:09:31 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 280 raz(y) |