ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: XV/101/12 załącznikDrukuj informacjęAkt prawny: XV/101/12 załącznik

Szczegóły informacji

XV/101/12 załącznik

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Uchwalony

Sesja: XV/2012

Kadencja: VI kadencja

Data wejścia w życie: 14 dni od publikacji w dzienniku urzędowym

Data podjęcia/podpisania: 2012-11-30

Tytuł aktu:

w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), oraz art.19c ust 1 ustawy
z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U.
z 2010 r. Nr 234, poz. 1536, z późn. zm.)

Treść:

Rada Gminy Dubeninki uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się tryb i szczegółowe kryteria oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

§ 2. Podejmowanie inicjatyw lokalnych ma służyć realizacji przedsięwzięć zmierzających do zaspokajania zbiorowych potrzeb oraz przyczyniać się do poprawy warunków życia społeczności lokalnej.
§ 3. Z inicjatywą lokalną mogą wystąpić mieszkańcy Gminy Dubeninki bezpośrednio, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536).

§ 4. W ramach inicjatywy lokalnej mogą być realizowane wyłącznie zadania publiczne wymienione w art. 19 b ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, na których realizację inicjator składa wniosek.

§ 5. 1. Wnioski zgodnie z art. 19 b ust. 2 ustawy należy kierować do Wójta Gminy Dubeninki w terminie do 31 sierpnia roku poprzedzającego rok, w którym planowana jest realizacja zadania i składać w Urzędzie Gminy Dubeninki, ul. Mereckiego 27.

2. Wniosek powinien określać co najmniej oznaczenie wnioskodawcy, przedmiot inicjatywy, termin i miejsce realizacji, zakres rzeczowy wraz z propozycją harmonogramu, kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania.

3. Jeżeli wniosek jest składany za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego
i wolontariacie należy dołączyć aktualny odpis Krajowego Rejestru Sądowego lub potwierdzenie wpisu do innego rejestru lub inny dokument potwierdzający status prawny wnioskodawcy.

4. Wniosek podlega ocenie przy zastosowaniu kryteriów określonych w załączniku
do uchwały.

§ 6. Wkład własny w kosztach realizacji inicjatywy lokalnej mogą stanowić:
1) świadczenie pracy społecznej zadeklarowane przez Wnioskodawcę,
2) świadczenia rzeczowe - w szczególności dokumentacja projektowa, usługi transportowe, materiały niezbędne do realizacji inicjatywy,
3) środki finansowe.

§ 7. 1. Decyzję o uwzględnieniu wniosku, złożonego w ramach inicjatywy lokalnej podejmuje Wójt Gminy Dubeninki.

2. Uwzględnione wnioski realizowane będą do wysokości środków zabezpieczonych na ten cel w budżecie Gminy na dany rok.

§ 8. Warunki współpracy Gminy Dubeninki i wnioskodawcy w realizacji zdania publicznego, którego wniosek zostanie uwzględniony określi umowa o wykonanie inicjatywy lokalnej .

§ 9. Informację o przyjęciu do realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej podaje się do publicznej wiadomości na stronie internetowej, BIP oraz tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dubeninki.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko- Mazurskiego.

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony