ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Pobierz dane XMLAkt prawny: VI/35/15Drukuj informacjęAkt prawny: VI/35/15

Szczegóły informacji

VI/35/15

Rodzaj: Uchwała

Status: Nieobowiązujący

Sesja: VI/2015

Kadencja: VII kadencja

Data wejścia w życie: Uchwała uchylona w całości uchwałą nr 0102-281/15 Kolegium RIO w Olsztynie z dnia 24.07.2015

Data podjęcia/podpisania: 2015-06-30

Tytuł aktu:

w sprawie określenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), art. 218 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.), w związku z art. 80 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

Treść:

uchwala się, co następuje:
 
§ 1. Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych przedszkoli i szkół prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego oraz zakres i tryb kontroli prawidłowości ich wykorzystania.
§ 2. 1.Przedszkola publiczne otrzymują na każdego ucznia z budżetu gminy dotację
w wysokości nie mniejszej niż kwota wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Dubeninki, z tym,
że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana
na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Dubeninki.
2. Szkoły publiczne otrzymują dotację na każdego ucznia w wysokości nie mniejszej niż kwota wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Dubeninki.
§ 3. 1. Podstawą obliczenia stawki dotacji na dany rok budżetowy dla publicznych szkół i przedszkoli są wydatki bieżące zapisane w uchwale budżetowej ponoszone odpowiednio w szkołach i przedszkolach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Dubeninki, w przeliczeniu na jednego ucznia , nie niżej jednak niż kwota przewidziana
na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej
dla Gminy Dubeninki.
2. W przypadku zmiany wysokości planowanych przez organ dotujący wydatków bieżących przewidzianych na utrzymanie ucznia w szkołach i przedszkolach prowadzonych przez gminę, zmieniają się również kwoty dotacji należnej podmiotom, którym dotację ustala się według tych wydatków - poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zmian budżetowych.
§ 4. 1. Osoba prowadząca dotowane podmioty składa w terminie do 10 dnia każdego miesiąca w Urzędzie Gminy Dubeninki informację o faktycznej liczbie uczniów ustaloną
na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, według stanu na pierwszy dzień danego miesiąca.
2. Wzór informacji określa załącznik nr 2 do uchwały.
§ 5. 1. Osoba prowadząca publiczne przedszkole lub szkołę, jest obowiązana przekazywać do Urzędu Gminy Dubeninki pisemnej informacji o przyznanej dotacji
za okresy:
a) kwartalne - w terminie do 20 dnia, po zakończeniu kwartału,
b) roczne - w terminie do 31 stycznia roku następnego.
2. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§ 6. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli faktycznej liczby uczniów dotowanej jednostki i prawidłowości wykorzystania dotacji w zakresie kształcenia, wychowania i opieki.
2. Kontrola obejmuje:
a) zgodność danych wykazywanych we wniosku o udzielenie dotacji, miesięcznej informacji o liczbie uczniów i w rozliczeniach dotacji - na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania,
b) prawidłowość wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa
w art. 80 ust. 3d ustawy o systemie oświaty - na podstawie dokumentacji finansowo - księgowej kontrolowanej jednostki oświatowej.
§ 7. 1. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Wójta Gminy Dubeninki.
2. Upoważnienie zawiera:
a) oznaczenie organu, datę i miejsce wystawienia,
b) wskazanie podstawy prawnej kontroli,
c) imiona i nazwiska upoważnionych pracowników,
d) określenie nazwy kontrolowanego podmiotu i organu prowadzącego,
e) określenie zakresu kontroli,
f) datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli,
g) podpis osoby udzielającej upoważnienia z podaniem zajmowanego stanowiska
i funkcji.
3. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej lub organu prowadzącego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w kontrolowanej jednostce oraz w obecności pracowników tej jednostki
4. Kontrolujący mają prawo wglądu do dokumentacji, o której mowa § 6 ust. 2 uchwały oraz do dokonywania z niej odpisów i kserokopii. Kserokopie służące jako załączniki
do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowane jednostki.
§ 8. 1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanej jednostki.
2. Protokół kontroli powinien zawierać:
a) nazwę jednostki kontrolowanej w pełnym brzmieniu i jej adres,
b) wskazanie osoby prowadzącej,
c) imiona, nazwiska i stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę,
d) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
e) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,
f) imię i nazwisko osoby reprezentującej kontrolowaną jednostkę i osoby pełniącej funkcję głównego księgowego,
g) opis dokonanych ustaleń faktycznych,
h) opis stwierdzonych nieprawidłowości z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków,
i) opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów,
j) informację o sporządzonych załącznikach stanowiących dowody w stosunku
do ustaleń protokołu kontroli,
k) informację o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanej jednostki
o przysługującym mu prawie odmowy podpisania protokołu i złożenia w terminie 7 dni od daty jego otrzymania pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy,
l) dane o liczbie egzemplarzy protokołu oraz informację o doręczeniu jednego egzemplarza osobie reprezentującej kontrolowaną jednostkę,
ł) podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanego i głównego księgowego.
§ 9. 1. Jeżeli osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną odmawia podpisania protokołu - protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację
o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu.
2. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.
3. Osoba reprezentująca jednostkę kontrolowaną może zgłosić do Wójta Gminy Dubeninki w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienie co do ustaleń zawartych w protokole.
§ 10. 1. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli nieprawidłowości mających wpływ na prawo lub wysokość dotacji przysługującej kontrolowanej jednostce Wójt Gminy Dubeninki w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu lub wpływu wyjaśnień, o których mowa
w § 9 ust. 3, kieruje do kontrolowanej jednostki wystąpienie pokontrolne wzywające
do zwrotu całości lub części przekazanej dotacji.
2. Wystąpienia pokontrolnego nie kieruje się, jeżeli Wójt Gminy Dubeninki uwzględni wyjaśnienia, o których mowa w § 9 ust.3.
§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dubeninki.
§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
 
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Rudziewicz

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Rada Gminy Dubeninki
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-06-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-07-14 12:12:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-07-14 12:14:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-08-05 15:13:15
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1491 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony