Zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: 125/XV/20Drukuj informacjęAkt prawny: 125/XV/20Szczegóły informacji
125/XV/20
Rodzaj: Uchwała
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XV/2020
Kadencja: VIII kadencja
Data wejścia w życie: 2021-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2020-10-29
Tytuł aktu:
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 713) art. 6r ust. 3 - 3d oraz art. 6ra ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439), po uzyskaniu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gołdapi
Treść:
uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Ustala się, iż w zamian za uiszczoną opłatę, o której mowa w § 1 ust. 1, odbiera się z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości zabudowanych domkami letniskowymi i innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe odpady komunalne zmieszane i zebrane z podziałem na następujące frakcje:
1) papier - worek lub pojemnik koloru niebieskiego z napisem PAPIER
2) szkło - worek lub pojemnik koloru zielonego z napisem SZKŁO
3) metale i tworzywa sztuczne- worek lub pojemnik koloru żółtego z napisem METALE I TWORZYWA SZTUCZNE
4) bioodpady - worek lub pojemnik koloru brązowego z napisem BIO
5) popiół paleniskowy - worek lub pojemnik oznaczony napisem POPIÓŁ
6) zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny,
7) meble oraz inne odpady wielkogabarytowe;
8) zużyte opony;)
9) niesegregowane, zmieszane odpady, pozostałe po segregacji odpady komunalne, stanowiące pozostałości z prowadzonej selektywnej zbiórki - worek lub pojemnik koloru czarnego z napisem ZMIESZANE.
3. Odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości obywać się będzie zgodnie z harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Dubeninki udostępnionego na stronie internetowej Urzędu Gminy pod adresem www.dubeninki.pl oraz umieszczonego na tablicy ogłoszeń urzędu.
§ 2. 1. Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych oraz bioodpadów od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie w następujący sposób:
1) dla zabudowy jednorodzinnej – w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej jeden raz na dwa tygodnie, w pozostałym okresie (od listopada do marca) najmniej jeden raz w miesiącu;
2) dla zabudowy wielolokalowej – w okresie od 1 kwietnia do 31 października – co najmniej jeden raz na tydzień, w pozostałym okresie (od listopada do marca) co najmniej jeden raz w miesiącu;
2. Odbiór odpadów komunalnych innych niż w ust. 1. będzie odbywać się w następujący sposób:
1) w budynkach wielolokalowych:
a) Wspólnoty Mieszkaniowej ul. Szkolna 3,
b)pozostających w zarządzie Spółdzielni Mieszkaniowej w Dubeninkach,
- papier, szkło – nie rzadziej niż raz na miesiąc,
- metale i tworzywa sztuczne– nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie,
2) w budynkach wielolokalowych innych niż określone w pkt 1), jednorodzinnych oraz nieruchomości pozostałych:
a) papier, szkło – nie rzadziej raz na dwa miesiące,
b) metale i tworzywa sztuczne,– nie rzadziej niż raz na miesiąc,
3. Odbieranie popiołu od właścicieli nieruchomości odbywać się będzie 3 razy w roku.
4. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych w tym opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego od właścicieli nieruchomości następuje 2 razy w roku.
5. Odpady wymienione w § 1 ust. 2 pkt 1 - 8 w ilościach przekraczających możliwość zmagazynowania ich na nieruchomości do czasu odbioru przez przedsiębiorcę mogą być przekazane do PSZOK.
§ 3. 1. Punkt Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w miejscowości Kośmidry świadczy usługi polegające na nieodpłatnym przyjmowaniu zebranych w sposób selektywny następujących frakcji odpadów komunalnych: papier, szkło, metale, tworzywa sztuczne, odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów, oraz sprzęt elektroniczny i elektryczny, odpady budowlane i rozbiórkowe, meble i inne odpady wielkogabarytowe, popiół, przeterminowane leki i chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałe w gospodarstwach domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek, zużyte baterie i akumulatory, świetlówki, zużyte opony oraz tekstylia i odzież.
2. Właściciele nieruchomości dostarczają do Punktu Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w miejscowości Kośmidry odpady komunalne zebrane w sposób selektywny własnym transportem. Samodzielnie je rozładowują pod nadzorem pracownika i na własny koszt.
3. Stacja Przeładunkowa wraz z Punktem Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w miejscowości Kośmidry przyjmuje nieodpłatnie opony pochodzące wyłącznie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, niepochodzące z działalności gospodarczej, rolniczej lub maszyn budowlanych.
4. Informacje dotyczące dni i godzin otwarcia Stacji Przeładunkowej wraz z Punktem Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w miejscowości Kośmidry łącznie z wykazem odbieranych w nim frakcji odpadów komunalnych, zostaną udostępnione do publicznej wiadomości na stronie internetowej pod adresem www dubeninki.pl, umieszczone na tablicy ogłoszeń Gminy Dubeninki.
5. Punkt Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w miejscowości Kośmidry przyjmie odpłatanie odpady powstałe w gospodarstwach rolnych, tj. folia i sznurek rolniczy, worki po nawozach oraz opony rolnicze mogą być dostarczane przez rolników we własnym zakresie.
§ 4. 1. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Dubeninki lub przez Punkt Dobrowolnego Gromadzenia Odpadów w Kośmidrach należy zgłaszać do Urzędu Gminy Dubeninki pisemnie na adres Urząd Gminy Dubeninki ul. Dębowa 27, 19-504 Dubeninki, telefonicznie pod nr tel. 87 615 85 38 lub elektronicznie na adres r.sojkowska@dubeninki.pl niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia.
2. Zgłoszenie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres do korespondencji, nr telefonu, opis i datę niewłaściwego zachowania (działania lub zaniechania) przedsiębiorcy świadczącego usługę.
3. Zgłoszenie należy wnieść niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia polegającego na niewłaściwym świadczeniu usług przez przedsiębiorcę, jednak nie później niż w terminie 7 dni.
§ 5. Traci moc Uchwała XV/112/16 Rady Gminy Dubeninki 11 lipca 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. (Dz. Urz. Woj. War.- Maz. z 2016 r. poz. 2906).
§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2021 r.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Dubeninki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2020-10-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Stanisław Rudziewicz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2020-11-05 09:57:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2020-11-05 09:59:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2020-12-16 12:29:12 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 840 raz(y) |