Zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: Zarządzenie 231/2021Drukuj informacjęAkt prawny: Zarządzenie 231/2021Szczegóły informacji
Zarządzenie 231/2021
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: 2018 - 2024
Data wejścia w życie: 2021-01-25
Data podjęcia/podpisania: 2021-01-25
Tytuł aktu:
w sprawie powołania stałej komisji likwidacyjnej
Na podstawie:
art. 30 ust.2 pkt.3, art.45 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku, poz. 713 z późn. zm.)
Treść:
zarządzam co następuję:
§ 1
- W celu prawidłowego przeprowadzenia likwidacji składników mienia ruchomego (środków trwałych i wyposażenia) stanowiących własność Gminy Dubeninki - powołuję stałą komisję likwidacyjną w następującym składzie osobowym:
- Kosiński Stanisław - Przewodniczący
- Furtan Paweł - Zastępca Przewodniczącego
- Skok Beata - członek
- Zyborowicz Anna - członek
- Przeprowadzanie likwidacji składników mienia ruchomego dokonuje Komisja w składzie co najmniej trzyosobowym, przy czym w pracach Komisji obowiązkowo uczestniczy Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego Komisji.
§ 2
Likwidacja środków trwałych może być spowodowana, poza naturalnym zużyciem, także:
- przypadkami losowymi - np. pożar, powódź, kradzież,
- decyzjami ekonomicznymi - np. zużyciem technologicznym i potrzebą wymiany urządzeń,
- zepsuciem i brakiem ekonomicznego uzasadnienia naprawy.
§ 3
Do zadań Komisji należy:
- dokonanie oględzin i stwierdzenie, czy zgłoszone do likwidacji składniki mienia nie nadają się do dalszego użytkowania lub naprawy,
- zbadanie, czy zgłoszone do likwidacji rzeczowe składanki majątku były użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem, właściwie konserwowane, zabezpieczone przed zniszczeniem, zepsuciem , itp.
- likwidacja wyznaczonych składników mienia ruchomego poprzez;
- fizyczne zniszczenie,
- sprzedaż na surowce wtórne,
- bądź zlecenie dokonania likwidacji osobom trzecim,
- bądź też zlecenie dokonania likwidacji przedsiębiorcom prowadzącym działalność w zakresie odzysku, gromadzenia, transportu lub unieszkodliwienia odpadów,
- środki trwałe o niskiej wartości i wyposażenie (zamortyzowane w 100%) przedstawiające wartość użytkową można zbyć za cenę określoną przez komisję
- ustalenie sposobu likwidacji zgłoszonych do wycofania z dalszego użytkowania rzeczowych składników poprzez: zgniecenie, spalenie, złomowanie, itp.,
- sporządzenie karty przekazania odpadów określonej w ustawie o odpadach,
- sporządzenie protokołu likwidacji z przeprowadzonej likwidacji, który jest podstawą wyksięgowania z ewidencji - wzór stanowi załącznik do zarządzenia,
- zbyciu podlegają środki zbędne lub trwale wyeksploatowane w stopniu uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie,
- Likwidacji podlegają środki trwale wyeksploatowane w stopniu uniemożliwiającym ich dalsze użytkowanie i nieprzedstawiające wartości użytkowej.
§ 4
- Fizyczna likwidacja zużytych składników majątku dokonuje się w trybie sprzedaży na surowce wtórne albo przez zniszczenie, zgodnie ze sposobem określonym w protokole likwidacyjnym.
- Fizycznej likwidacji składników majątku dokonuje Komisja w obecności osób materialnie odpowiedzialnych.
- W przypadku gdy przedmiotem fizycznej likwidacji jest sprzęt komputerowy lub urządzenia elektrotechniczne, które podlegają utylizacji zgodnie z odrębnymi przepisami, dokonania utylizacji zleca się specjalistycznemu podmiotowi. Dokumentacja dotycząca przyjęcia do utylizacji stanowi załącznik do protokołu likwidacyjnego.
- Dowodem utylizacji zużytego sprzętu elektronicznego może być również zaświadczenie wystawione przez sklep, któremu zużyty sprzęt przekazano przy zakupie nowego sprzętu.
- W przypadku, gdy Komisja nie jest w stanie ocenić stopnia zużycia składnika mienia ruchomego może korzystać z ekspertyzy rzeczoznawcy.
- Wyksięgowanie zlikwidowanego fizycznie środka trwałego z ewidencji oznacza jego usunięcie z ksiąg rachunkowych.
Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania