ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVII/311/23Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVII/311/23

Szczegóły informacji

XXXVII/311/23

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXXVII/23

Kadencja: VIII kadencja

Data podjęcia/podpisania: 2023-12-28

Data wejścia w życie: 2024-01-01

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2024 pozycja 291, opublikowano dnia: 2024-01-08

Tytuł aktu:

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dubeninki na 2024 r.

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca  1990   r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2023 roku poz. 40 z późń. zm.) oraz art.   211,  art. 212, art. 214 , art. 215, art. 222, art. 235,art.236, art. 237, art. 242 ,art. 243, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o   finansach publicznych (Dz. U. z 2023 roku poz. 1270 z późniejszymi zmianami)

Treść:

Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości – 25.471.003,18 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1 do  niniejszej uchwały, z tego: dochody bieżące w wysokości – 14.190.586,00 zł.,
 dochody majątkowe w wysokości – 11.280.417,18 zł.
§ 2. Wydatki budżetu gminy w wysokości  - 28.264.740,18 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2 do   niniejszej uchwały.
z tego: wydatki bieżące w wysokości – 15.535.617,12 zł.
 wydatki majątkowe w wysokości – 12.729.123,06 zł.
w tym: wydatki finansowane ze środków pochodzących z Polskiego Ładu – 9.866.191,34 zł.
Wydatki inwestycyjne w 2024 roku w wysokości – 12.729.123,06 zł., zgodnie z zał. nr 3 do   niniejszej uchwały.
Wydatki majątkowe finansowane środkami z Polskiego Ładu w 2024 roku w wysokości 10.694.321,85 zł., w tym:  Polski Ład w wysokości 9.866.191,34 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w kwocie 1.273.533,00 zł. - stanowią załączniki  nr 5 i 5a do   niniejszej uchwały.
§ 3. Planuje się deficyt budżetu gminy w wysokości 2.793.737,00 zł., który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 1.032.406,22 zł. i wolnymi środkami  w wysokości 1.761.330,78 zł.
§ 4. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i  nie należącym do sektora finansów publicznych w kwocie 1.910.430,00 zł. zgodnie z   załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 40.000,00 zł.
- celową w wysokości – 60.000,00 zł. - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 6. Ustala się planowane dochody bieżące z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 12.000,00 zł. i wydatki  w wysokości 14.000,00 zł.
§ 7. Ustala się dochody i wydatki wynikające z realizacji postanowień ustawy  z 13.09.1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1297 ze zm.):
a) dochody (dział 900 rozdz. 90002) – 577.000,00 zł.
b) wydatki (dział 900 rozdz. 90002) – 580.000,00 zł.
§ 8. Ustala się kwotę przychodów w wysokości 3.338.857,00 zł., w tym: przychody pochodzące z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 1.032.406,22 zł. i wolnych środków w wysokości 2.306.450,78 zł. i kwotę rozchodów w wysokości 545.120,00 zł., w tym: na spłatę kredytu w wysokości 545.120,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
§ 9. Ustala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych w kwocie 50.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8 do   niniejszej uchwały.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1)    sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 500.000,00 zł.,
§ 11. 1. Ustala się dochody w kwocie 37.000,00 zł. z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i z części opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz wydatki w kwocie 32.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 12. Ustala się wydatki na programy i projekty ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w 2024 roku, zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 13. Ustala się dochody w wysokości 50.000,00 zł. i wydatki w wysokości 135.056,00 zł. związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu  terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 11 do niniejszej uchwały.
§ 14. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2. Ponadto upoważnia się Wójta Gminy do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami :
 - polegających na przenoszeniu wydatków na wynagrodzenia w ramach działu nie powodujących zwiększeń ani zmniejszeń kwoty wynagrodzeń w działach,
- inwestycyjnych polegających na przenoszeniu wydatków między zadaniami w ramach działu, rozdziału i paragrafu nie powodujących likwidacji zadania,
 2) przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziałów dyrektorom jednostek organizacyjnych gminy tj.:
- Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Dubeninkach,
- Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubeninkach,
 3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 15. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2024 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2023-12-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-01-05 12:48:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Furtan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-01-05 12:51:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Furtan
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-04-26 15:11:24
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
218 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony