Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Szczegóły informacji

XXII/183/21

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXII/2021

Kadencja: VIII kadencja

Data podjęcia/podpisania: 2021-12-29

Data wejścia w życie: 2022-01-01

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2022 pozycja 72, opublikowano dnia: 2022-01-04

Tytuł aktu:

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dubeninki na 2022 r.

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca  1990   r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 roku poz. 1372 z późń. zm.) oraz art.   211,  art. 212, art. 214 , art. 215, art. 222, art. 235,art.236, art. 237, art. 242 ,art. 243, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o   finansach publicznych     (Dz. U. z 2021 roku poz. 305 z późniejszymi zmianami)

Treść:

Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości – 13.933.058,72 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1 do   niniejszej uchwały,
z tego: dochody bieżące w wysokości  - 12.636.002,84 zł.
 dochody majątkowe w wysokości – 1.297.055,88 zł.                                                            
§ 2. Wydatki budżetu gminy w wysokości  -  16.261.333,86 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2 do   niniejszej uchwały.
z tego: wydatki bieżące w wysokości – 12.636.002,84 zł.
 wydatki majątkowe w wysokości – 3.625.331,02 zł. w tym: wydatki finansowane ze środków pochodzących  z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 1.600.000,00 zł. i Polski Ład - 1.142.000,00 zł.
Wydatki inwestycyjne w 2022 roku w wysokości – 3.625.331,02 zł., zgodnie z zał. nr 3 do   niniejszej uchwały.
Wydatki majątkowe finansowane środkami z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych i Polski Ład w 2022 roku w wysokości 3.423.331,02 zł., w tym: z RFIL 1.600.000,00 zł.i Polski Ład w wysokości 1.142.000,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w kwocie 2.300.601,00 zł. - stanowią załączniki  nr 5 i 5a do   niniejszej uchwały.
 
§ 3. Planuje się deficyt budżetu gminy w wysokości 2.328.275,14 zł., który zostanie pokryty kredytem w wysokości 500.000,00 zł. wolnymi środkami w wysokości 228.275,14 zł. i przychodami pochodzącymi z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 1.600.000,00 zł.
 
§ 4. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i  nie należącym do sektora finansów publicznych w kwocie 1.255.178,00 zł. zgodnie z   załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
 
§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 20.000,00 zł.
- celową w wysokości – 50.000,00 zł. -  z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
 
§ 6. Ustala się planowane dochody bieżące z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 12.000,00 zł. i wydatki  w wysokości 14.000,00 zł.
 
§ 7. Ustala się dochody i wydatki wynikające z realizacji postanowień ustawy  z 13.09.1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.):
a) dochody (dział 900 rozdz. 90002) – 560.000,00 zł.
b) wydatki (dział 900 rozdz. 90002) – 570.000,00 zł.
 
§ 8. Ustala się kwotę przychodów w wysokości 2.785.137,57 zł., w tym: przychody pochodzące z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 1.600.000,00 zł., zaciągnięcia kredytu w wysokości 500.000,00 zł., wolnych środków w wysokości 685.137,57 zł. i kwotę rozchodów w wysokości 456.862,43 zł., w tym: na spłatę kredytu w wysokości 456.862,43 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
 
§ 9. Ustala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych w kwocie 40.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8 do   niniejszej uchwały.
 
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 500.000,00 zł.,
  2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 500.000,00 zł.
 
§ 11. 1. Ustala się dochody w kwocie 25.000,00 zł. z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i z części opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz wydatki w kwocie 22.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
 
§ 12. Ustala się dochody w wysokości 50.000,00 zł. i wydatki w wysokości 110.000,00 zł. związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu  terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.
 
§ 13. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na :
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
  2)  pokrycie występującego w ciągu roku planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego.
2. Ponadto upoważnia się Wójta Gminy do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami :
  - polegających na przenoszeniu wydatków na wynagrodzenia w ramach działu nie powodujących zwiększeń ani zmniejszeń kwoty wynagrodzeń w działach,
 - inwestycyjnych polegających na przenoszeniu wydatków między zadaniami w ramach działu, rozdziału i paragrafu nie powodujących likwidacji zadania,
  2) przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziałów dyrektorom jednostek organizacyjnych gminy tj.:
- Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Dubeninkach,
  3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.
 
§ 14. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 15. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2022 r.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-01-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-01-04 13:59:39
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Furtan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-01-04 14:18:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Paweł Furtan
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-01-20 12:19:33
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
944 raz(y)