Uchwały Rady Gminy
Szczegóły informacji
X/76/19
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: X/2019
Kadencja: VIII kadencja
Data wejścia w życie: 14 dni od ogłoszenia w dzienniku urzędowym
Data podjęcia/podpisania: 2019-12-30
Tytuł aktu:
w sprawie zmiany Statutu Gminy Dubeninki
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2019 r, poz. 506 z pózn. zm. )
Treść:
uchwala się, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXXIII/253/18 Rady Gminy Dubeninki z dnia 20 września 2018 r. w sprawie Statutu Gminy Dubeninki (Dz. Urz. Województwa Warmińsko-Mazurskiego poz. 4563), w załączniku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5 dotychczasową treść oznacza się jako ustęp 1 i dodaje ustęp 2 w brzmieniu:
„2. Gmina wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw szczególnych, zadania przyjęte w drodze porozumienia z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego oraz z zakresu przygotowania i przeprowadzenia wyborów powszechnych i referendów”.
2) w § 7 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. Pierwsze zebranie wyborcze po wyborach do rad gmin, na którym ma być dokonany wybór organów jednostek pomocniczych zwołuje Wójt w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia przez niego ślubowania.”
3) w § 26 :
- w ust. 2 po słowach ”do 5 radnych” przecinek zastępuje się kropką i skreśla słowa „a w skład pozostałych komisji stałych wchodzi, co najmniej pięciu radnych”.
- skreśla się ustęp 3;
4) skreśla się § 28;
5) w § 35 ust. 2 i 3 otrzymuje brzmienie:
„2. Rada powołuje komisję stałą.
3. Do zakresu działania komisji stałej należą sprawy dotyczące:
- planów finansowania zadań, budżetu, podatków i opłat,
- planów społeczno-gospodarczych rozwoju gminy,
- opiniowanie projektu budżetu gminy i jego zmian w ciągu roku budżetowego,
- planów zagospodarowania przestrzennego gminy,
- gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
- gospodarki wodnej, łowieckiej, melioracji, leśnictwa i zadrzewień,
- ochrony środowiska, ekologii i gospodarki gruntami,
- drogownictwa, komunikacji i środków łączności,
- funkcjonowania placówek oświatowo-wychowawczych,
- problemów nauczania dzieci i młodzieży,
- rozwoju kultury i sztuki,
12) kultury fizycznej, sportu i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
- funkcjonowania placówek ochrony zdrowia,
- pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
- współpracy z podmiotami świadczącymi opiekę lekarską i inspekcją sanitarną,
- ładu i porządku publicznego, bezpieczeństwa społecznego”.
6) § 75 otrzymuje brzmienie:
„§ 75. Porządek obrad obejmuje w szczególności:
1) przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji,
2) informacje przewodniczącego obrad o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym,
3) sprawozdanie Wójta o pracach w okresie międzysesyjnym,
4) rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska,
5) informacja przewodniczącego o złożonych interpelacjach i zapytaniach oraz udzielonych odpowiedziach w okresie międzysesyjnym,
6) zapytania sołtysów,
7) zapytania radnych,
8) odpowiedzi na zapytania sołtysów i radnych,
9) wolne wnioski i informacje.”
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dubeninki
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Stanisław Rudziewicz