Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Gminy

Szczegóły informacji

VIII/55/24

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: VIII/2024

Kadencja: IX kadencja

Data podjęcia/podpisania: 2024-12-30

Data wejścia w życie: 2025-01-01

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2025 pozycja 67, opublikowano dnia: 2025-01-03

Tytuł aktu:

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dubeninki na 2025 r.

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca  1990   r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 roku poz. 1465) oraz art. 211, art. 212, art. 214 , art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 ,art. 243, art. 258 ust.1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 roku poz. 1530)

Treść:

Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości – 28.250.182,68 zł. zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały, z tego: dochody bieżące w wysokości – 17.538.206,68 zł.,
 dochody majątkowe w wysokości – 10.711.976,00 zł.
§ 2. Wydatki budżetu gminy w wysokości  - 29.178.026,68 zł. zgodnie z załącznikiem nr 2 do   niniejszej uchwały.
z tego: wydatki bieżące w wysokości – 17.640.808,18 zł.
 wydatki majątkowe w wysokości – 11.537.218,50 zł.
w tym: wydatki finansowane ze środków pochodzących z Polskiego Ładu – 7.703.475,00 zł.
Wydatki inwestycyjne w 2025 roku w wysokości – 11.537.218,50 zł., zgodnie z zał. nr 3 do   niniejszej uchwały.
Wydatki majątkowe finansowane środkami z Polskiego Ładu w 2025 roku w wysokości 8.758.473,50 zł, w tym:  Polski Ład w wysokości 7.703.475,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami w kwocie 1.070.361,28 zł. - stanowią załączniki  nr 5 i 5a do   niniejszej uchwały.

§ 3. Planuje się deficyt budżetu gminy w wysokości 927.844,00 zł., który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 505.524,40 zł. i wolnymi środkami  w wysokości 422.319,60 zł.

§ 4. Ustala się dotacje udzielone z budżetu gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych w kwocie 2.925.802,13 zł. zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 40.000,00 zł.
- celową w wysokości – 60.000,00 zł. - z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.

§ 6. Ustala się planowane dochody bieżące z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 12.000,00 zł. i wydatki  w wysokości 14.000,00 zł.

§ 7. Ustala się dochody i wydatki wynikające z realizacji postanowień ustawy  z 13.09.1996 r. o utrzymaniu porządku i czystości w gminach (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 399):
a) dochody (dział 900 rozdz. 90002) – 622.000,00 zł.
b) wydatki (dział 900 rozdz. 90002) – 629.265,00 zł.

§ 8. Ustala się kwotę przychodów w wysokości 1.480.000,00 zł., w tym: przychody pochodzące z "niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 (ustawy o finansach publicznych) i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków" w wysokości 505.524,40 zł. i wolnych środków w wysokości 974.475,60 zł. i kwotę rozchodów w wysokości 552.156,00 zł., w tym: na spłatę kredytu w wysokości 552.156,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 9. Ustala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych w kwocie 60.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem nr 8 do   niniejszej uchwały.

§ 10. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1.sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 500.000,00 zł.,

§ 11. 1. Ustala się dochody w kwocie 37.000,00 zł. z tytułu  wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i z części opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu oraz wydatki w kwocie 32.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 5.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.

§ 12. Ustala się wydatki na programy i projekty ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w 2024 roku, zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.

§ 13. Ustala się wydatki w wysokości 35.056,00 zł. związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie umów lub porozumień między jednostkami samorządu  terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 11 do niniejszej uchwały.

§ 14. 1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
2. Ponadto upoważnia się Wójta Gminy do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami :
  - polegających na przenoszeniu wydatków na wynagrodzenia w ramach działu nie       powodujących zwiększeń ani zmniejszeń kwoty wynagrodzeń w działach,
 - inwestycyjnych polegających na przenoszeniu wydatków między zadaniami w ramach działu, rozdziału i paragrafu nie powodujących likwidacji zadania,
  2) przekazywania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach rozdziałów dyrektorom jednostek organizacyjnych gminy tj.:
- Dyrektorowi Szkoły Podstawowej w Dubeninkach,
- Dyrektorowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dubeninkach,
  3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.

§ 15. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 16. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2025 r.

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Dubeninki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-12-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Stanisław Rudziewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2025-01-08 11:41:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Paweł Furtan
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2025-01-08 11:43:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Anna Truchan
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2025-01-13 09:50:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
38 raz(y)